RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Węzeł ten może zostać wykorzystany do dostosowania procentu wartościkoloru w tym punkcie krzywej.5 Umieść wskaznik myszy nad węzłem, który chcesz edytować.Gdy węzeł będzie dostępny w trybie edycji, wskaznik myszy zmieni kształt.6 Przeciągnij węzeł, aby zmienić kształt krzywej.Aby określić sposób wyświetlania kolorów nadrukowania na ekranie:1 W oknie dialogowym Duotone kliknij kartę  Nadrukowywanie.2 Zaznacz pole wyboru  Użyj nadrukowywania.3 Kliknij dwukrotnie kolor, który chcesz zmienić.4 W oknie dialogowym Wybierz kolor wybierz nowy kolor w jednym z modeli.Możesz porównać kolor oryginalny z nowym kolorem w polach  Kolorodniesienia i  Nowy kolor w górnej części okna dialogowego.Aby edytować ustawienia obrazka duotone:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Transformacje kolorów i wskażpolecenie Edytuj duotone.Aby jednocześnie wyświetlić wszystkie krzywe tonalne, należy zaznaczyć polewyboru  Pokaż wszystko.Aby przywrócić domyślne ustawienia wszystkich krzywych tonalnych, należynacisnąć przycisk  Bez efektu.Przekształcanie map bitowych w tryb kolorów RGBW trybie kolorów RGB kolory tworzone są w oparciu o trzy kolory podstawowe:czerwony, zielony i niebieski.Każdy z kolorów ma 256 poziomów intensywności:od zera do pełnej intensywności danego koloru.Praca z mapami bitowymi 623 Obrazek w trybiekolorów CMYK jestprzekształcany w trybkolorów RGB.Aby przekształcić mapę bitową w tryb kolorów RGB:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Tryb i wskaż polecenie Kolor RGB(24 bity).Przekształcanie map bitowych w tryb kolorów LabTryb kolorów Lab przy tworzeniu map bitowych korzysta z zakresu kolorówzarówno modelu CMYK jak i RGB.Obrazek jestprzekształcany ztrybu kolorów RGBw tryb kolorów Lab.Aby przekształcić mapę bitową w tryb kolorów LAB:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Tryb i wskaż polecenie Kolor Lab(24 bity).624 CorelDRAW: Rozdział 11 Przekształcanie map bitowych w tryb kolorów CMYKTryb kolorów CMYK umożliwia tworzenie praktycznie dowolnych kolorów przezużycie odpowiedniego procentowego udziału czterech kolorów:niebieskozielonego, purpurowego, żółtego i czarnego.Przed przekształceniemobrazka w tryb kolorów CMYK należy właściwie wykalibrować system.Obrazek jestprzekształcanyz trybu kolorów RGBw tryb kolorów CMYK.Aby przekształcić mapę bitową w tryb kolorów CMYK:1 Zaznacz mapę bitową za pomocą narzędzia  Wskaznik.2 Z menu Mapy bitowe wybierz polecenie Tryb i wskaż polecenie KolorCMYK (32 bity).Każde przekształcenie może spowodować pewną utratę informacji, ponieważzostaje zmieniona przestrzeń kolorów mapy bitowej.Dzieje się tak zwłaszczaprzy konwersji do modelu CMYK, który obejmuje mniejszą przestrzeń kolorówniż model RGB.Podczas konwersji mapy bitowej z modelu RGB do modeluCMYK następuje znaczna zmiana kolorów, której nie można już cofnąć.Przekształcanie obrazków w tryb kolorów z paletąTryb kolorów z paletą to tryb 8-bitowy, w którym obrazki są zapisywanei wyświetlane przy użyciu 256 kolorów.Przekształcenie skomplikowanegoobrazka w obrazek z paletą kolorów umożliwia zmniejszenie rozmiaru pliku  cojest szczególnie ważne w publikacjach internetowych  a także zapewnia bardziejprecyzyjną kontrolę nad kolorami używanymi w procesie przekształcania.Podczas przekształcania obrazka w tryb kolorów z paletą można wybierać spośródwielu różnych typów palet kolorów.Można wybrać albo jedną z gotowych palet,albo utworzyć własną na podstawie kolorów występujących na obrazku.W celuzachowania większej kontroli nad kolorami w palecie można określić liczbękolorów oraz zakres czułości stosowany w konwersji.Praca z mapami bitowymi 625 Obrazek jestprzekształcany w trybkolorów z paletą.WygładzaniePodczas wygładzania obrazka analizowane są różnice kolorów wokół każdegopiksela i zmniejszane są nagłe zmiany kolorów.Wygładzanie tworzy lekko rozmyteobrazki, ale pomaga uzyskać dokładniejszą paletę kolorów.SymulowanieSymulowanie poprawia wygląd obrazków o jakości fotograficznej, używającograniczonej palety kolorów.Podczas symulowania piksele o określonychkolorach lub wartościach są umieszczane względem innych pikseli określonegokoloru.Powiązanie jednego piksela z drugim daje wrażenie istnienia dodatkowychkolorów, które nie znajdują się w palecie kolorów.Możliwe są dwa typysymulowania: dyfuzja błędów oraz uporządkowanie.W dyfuzji błędów piksele sąrozmieszczane nieregularnie, tworząc miękkie kolory i krawędzie.Symulowanieuporządkowane miesza kolory używając regularnych wzorów, przez couwydatnione zostają kolory i krawędzie.Zakres czułościJeśli podczas zmiany trybu kolorów na tryb z paletą użyto zoptymalizowanejpalety kolorów, można podać kolor odniesienia zakresu czułości.Kolor ten działajako kolor docelowy przekształcenia, co oznacza, że zostanie użytych więcejkolorów z zakresu podanego koloru.Można określić, jak ważny jest kolorodniesienia zakresu czułości oraz dostosować jego wygląd.Przetwarzanie wsadoweIstnieje możliwość jednoczesnego przekształcenia wielu plików w tryb kolorówz paletą przy użyciu opcji przetwarzania wsadowego.Można określić, które plikimają zostać przekształcone, a także wyświetlić ich podgląd przed dokonaniemzmian.626 CorelDRAW: Rozdział 11 Przekształcanie w tryb kolorów z paletąZmieniając tryb kolorów obrazka na tryb z paletą, można wybrać jedenz dziesięciu typów palet [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvs.xlx.pl