RSS


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Lecz zanim będę kon-tynuować, muszę wyjaśnić działanie filtrów Minimum i Maximum (Maksimum).Filtr Minimum uruchamiany poleceniem Filter|Other|Minimum (Filtr|Inne|Minimum) roz-szerza ciemne obszary obrazka, rozciągając je na przylegające do nich piksele.Jegoprzeciwieństwo, filtr Maximum (Maksimum), uruchamiany poleceniem Filter|Other|Maximum (Filtr|Inne|Maksimum), rozszerza jasne części obrazka kosztem ciemnych partii.Przypomina to proces tworzenia zalewek podczas przygotowywania pracy do druku przezposzerzanie lub kurczenie określonych obszarów.Podczas pracy w trybie szybkiej maski lub na niezależnym kanale maski zastosowaniefiltru Minimum spowoduje zwężenie zaznaczonego obszaru przez równomierne odjęciepikseli od krawędzi konturu zaznaczenia.Okno dialogowe Minimum zawiera jedynieparametr Radius (Promień) określający liczbę pikseli, które mają być odjęte.Filtr Ma-ximum (Maksimum) równomiernie zwiększa rozmiar białych obszarów, dodając pikseledo krawędzi konturu zaznaczenia.Poniższe ćwiczenie prezentuje sposób wykorzystania filtrów Minimum i Gaussian Blur(Rozmycie gaussowskie) do wtapiania istniejącego konturu zaznaczenia w taki sposób,aby utworzyć cień rzucany przez obiekt znajdujący się w naszej kompozycji na pierw-szym planie.Rysunki od 10.35 do 10.37 ilustrują czynności wykonywane w kolejnychkrokach.Rysunek 10.38 przedstawia ukończony projekt. 1.Zaznacz pierwszoplanowy obiekt.Jak widać na rysunku 10.35, mój obrazek,pochodzący z archiwum Corbis, przedstawia pewnego postrzelonego gościa.Zadbałem już o wycięcie go z tła i umieszczenie na osobnej warstwie.Najlepiejbędzie, jeśli zrobisz to samo (zajrzyj do rozdziału 12., by przeczytać, jak się za tozabrać).Aby zaznaczyć tego wystraszonego człowieczka, przekształciłem maskęprzezroczystości warstwy w kontur zaznaczenia, klikając  z wciśniętymklawiszem Ctrl ( w Mac OS)  nazwę warstwy w palecie Layers (Warstwy).Ten nienaturalnieradosny człowiekzamieszkujeosobną warstwę.Aby go zaznaczyć,kliknąłem z wciśniętymklawiszem Ctrl( w Mac OS)ikonę jego warstwyw palecie Layers(Warstwy)2.Jeśli pracujesz na warstwach, przejdz na warstwę tła.Najszybsza droga toskrót klawiszowy Shift+Alt+[ (Shift+Option+[ w Mac OS).3.Wciśnij klawisz Q, aby przejść do trybu szybkiej maski.Jeśli wolisz, utwórznowy kanał maski, lecz tryb szybkiej maski jest wygodniejszy.4.Zastosuj polecenie Filter|Other|Minimum (Filtr|Inne|Minimum).Wprowadz takąwartość parametru Radius (Promień), aby rozszerzyć obszar przezroczystościkosztem zaznaczenia.W przypadku obrazka przedstawionego na rysunku 10.36 Filtr Minimum zmniejsza w trybie szybkiej maski rozmiar przezroczystego obszaru,kurcząc tym samym zarys selekcjiwybrałem wartość promienia Radius (Promień) wynoszącą 20 pikseli.Spowodowałoto rozszerzenie czarnego, czyli zamaskowanego obszaru i zmniejszyło obszarleżący w granicach selekcji.5.Zastosuj polecenie Filter|Blur|Gaussian Blur (Filtr|Rozmycie|Rozmyciegaussowskie).By utworzyć delikatny cień, w polu Radius (Promień) wprowadziłemtaką samą wartość co w oknie dialogowym Minimum, czyli 20.Niższe wartościrównież by się nadawały.Jedyny potencjalny problem z większymi wartościamipolega natomiast na tym, że mogą one sprawić, iż obszar cienia rozciągnie siępoza obrazek, a raczej nie chcemy otrzymać takiego efektu.Po kliknięciu na OKPhotoshop rozmyje cały przezroczysty obszar.6.Wciśnij klawisz Q, aby wyjść z trybu szybkiej maski.I jesteś z powrotemw codziennym świecie maszerujących mrówek!7.Wyślij zaznaczony obszar na osobną warstwę.Najłatwiej to zrobić, naciskającCtrl+J ( +J w Mac OS).Mamy teraz cień wypełniony kolorami z warstwy tła. 8.Wybierz tryb Multiply (Mnożenie).Możesz zaznaczyć go na liście znajdującej sięw górnej części palety Layers (Warstwy) lub wcisnąć Shift+Alt+M (Shift+Option+Mw Mac OS).Jak dowiesz się z rozdziału 13., spowoduje to wtopienie cienia w tłoi sprawi, że będzie on ciemniejszy.Dokładnie taki, jaki powinien być cień.Ponieważna wyższej warstwie znajduje się nasz pierwszoplanowy obrazek, możesz na razienie dostrzec różnicy.Ale nie przejmuj się.Wkrótce ją zobaczysz.9.Przeskaluj i odpowiednio zniekształć cień.Naciśnij Ctrl+T ( +T w Mac OS),aby wywołać polecenie Free Transform (Swobodnie przekształć).Następnieprzeciągnij górne uchwyty ramki, tak aby przeskalować cień.Następnie naciśnijCtrl ( w Mac OS) i przeciągnij uchwyt, co spowoduje zniekształcenie cienia.Jeśli chcesz uzyskać najlepszy efekt, pamiętaj, że zniekształcenie powinno byćmożliwie duże.Być może będziesz musiał pomniejszyć obrazek i rozszerzyć oknodokumentu, tak żebyś miał do dyspozycji duży obszar roboczy (patrz rysunek10.37).Gdy uzyskasz satysfakcjonujące Cię rezultaty, zatwierdz je, naciskającEnter bądz Return.Naciśnij Ctrl+T ( +T w Mac OS), aby wejść w tryb Free Transform (Swobodnieprzekształć).Następnie przeciągnij z wciśniętym klawiszem Ctrl ( w Mac OS) narożny uchwyt,aby odpowiednio zniekształcić cień Dzięki zastosowaniu trybu Multiply (Mnożenie) cień wydaje się ciemniejszy od resztytła.Jeśli chcesz, możesz określić dla niego żądany stopień przezroczystości lub wypeł-nić innym kolorem.Ja postanowiłem wypełnić tło jednym z predefiniowanych wzorówo nazwie Molecular.Jak widać na rysunku 10.38, pozwoliło mi to zmienić bohatera na-szego fotomontażu z nazbyt radosnego socjopaty w zbyt rozentuzjazmowanego prze-wodnika wycieczki [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvs.xlx.pl