[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Poza Internetem można jeotrzymać przy zakupie produktów, znalezć w rozmaitych publikacjach, gazetach i czasopismach.Za pomocą sieci internetowej kupony są udostępniane w celu wydrukowania na drukarce domoweji zrealizowania w placówce sprzedaży.Zadaniem kuponów jest zatem nakłonienie do wizytyw punktach sprzedaży.Dystrybucję kuponów można również połączyć z gromadzenieminformacji o potencjalnych klientach.Przed pobraniem kuponu klient proszony jest wówczaso podanie danych personalnych.Istnieje wiele serwisów pośredniczących w dystrybucji kuponów.Należą do nich między innymi: Hot Coupons (www.hotcoupons.com) i Coupons Online(www.couponsonline.com).Adresaci zasubskrybowani w tych serwisach już wcześniej wyrazilizainteresowanie udziałem w promocji poszczególnych artykułów i stanowią doskonale audytoriumdocelowe.Próbki.Jest to doskonała metoda promocji szczególnie dla produktów, których pełna dystrybucja odbywasię poprzez sieć Internetu.Należą do nich na przykład informacje, programy i gry komputeroweoraz multimedia.Agencja badań marketingowych Relevant Knowledge(www.relevantknowledge.com) oferuje okrojone wyniki swoich badań, BMG Music oraz MusicBoulvard (www.musicblvd.com) pozwalają na przesłuchanie fragmentów oferowanychw sprzedaży płyt.Oprogramowanie Trial Version znane jest z pewnością wszystkimInternautom.są to wersje umożliwiające poznanie programu, ale niewystarczające dla pełnegowykorzystania.Niektóre z nich nie posiadają wszystkich funkcji dostępnych w pełnej wersji, innedziałają tylko przez okres próbny czyli ok.15-60 dni.Ważne jest to, iż w trakcie ich użytkowaniastale proponują zarejestrowanie się na stronie internetowej sprzedawcy i zakup pełnej wersji.Próbki sprawiają, że ich użytkownicy mogący zapoznać się z produktem, stają się bardziejprzywiązani do niego.W przypadku produktów, których dystrybucja odbywa się tradycyjnym sposobem Internet możestanowić środek komunikacji z klientem.Za jego pomocą na stronach internetowych zamieszczanesą informacje o promocji i formularze, po wypełnieniu których klientowi zostaje wysłana pocztąpróbka produktu.Duża zaletą jest w tym przypadku konieczność podania pełnych danychpersonalnych osoby zainteresowanej w celu przesłania przesyłki na wskazany adres.Pozwala to nagromadzenie informacji o klientach i stosowanie ich w pózniejszych działaniach promocyjnych.Konkursy i loterie.Oferują one możliwość uzyskania korzyści materialnej i sprawiają, że zainteresowani Internaucipoddają się działaniu treści reklamowych zawartych na stronach WWW oraz decydują się napodanie swoich danych personalnych wraz z wyrażeniem chęci otrzymywania dalszych treścireklamowych poprzez konto pocztowe.Za pomocą Internetu prowadzi się także działaniawspierające konkursy i loterie prowadzone w tradycyjny sposób.Na stronach umieszcza sięregulamin i zasady uczestnictwa.Taką formę stosuje Idea (www.idea.pl), Browar Okocim(www.okocim.com.pl) oraz wiele innych przedsiębiorstw.Podstawowym celem konkursów i loteriijest wzrost świadomości marki, oraz budowa pozytywnego wizerunku.Podobnie jak w przypadkukuponów promocyjnych istnieje możliwość skorzystania z usług serwisów zajmujących sięzbieraniem informacji o prowadzonych konkursach i loteriach np.Playhere (www.playhere.com).Ważne jest w tym przypadku aby nie dopuścić do uczestnictwa w konkursie bez wcześniejszegozapoznania się z przekazem reklamowym, który jest związany z tym przedsięwzięciem.Premie.Premie budują lojalność klientów i świadomość marki.Stanowią nagrodę za zakup produktu lubodwiedziny strony.Często wiąże się to z podaniem informacji o sobie, co pozwala na budowębazy danych o klientach.W ten sposób zdobywa się informacje na temat dokonywanych zakupów,spędzania wolnego czasu oraz buduje marketingową bazę danych potencjalnych klientów.Działanie to jednocześnie zwiększa świadomość marki i buduje atmosferę zainteresowania witrynąinternetową.Obniżki cen.Obniżki cen są oferowane w Internecie jako nagroda za zapoznanie się z witryną firmy, dokonaniewcześniejszych zakupów, bądz zarejestrowanie się w bazie danych.Ich celem jest bezpośredniezachęcenie do zakupu produktu, a także do ponownego odwiedzenia witryny internetowej.Pionierem z zastosowaniu internetowych rabatów jest firma Hyatt Hotels Corp.prowadząca siećhoteli.Ich promocja polegała na udzielaniu rabatu wszystkim klientom, którzy odwiedzili witrynęfirmy.Obniżki cen w ramach zakupów internetowych wiążą się z mniejszymi kosztami handluelektronicznego i zachęcają do korzystania z Internetu, który jest doskonałym środkiemkomunikacji.Promocje łączone i krzyżowe.Obie te formy stały się bardzo popularnym środkiem promocji w Internecie [ Pobierz całość w formacie PDF ]