[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przez wiele lat leżało pokryte kurzem na poddaszu, a teraz spoczywaukryte bezpiecznie w sejfie bankowym.W ciągu ostatniego wieku w Chinach wybuchały często zamieszki, w trakcie których łupionopałace i świątynie.Czytelnik może więc sobie wyobrazić, skąd pochodzi posążek.Razem z innymicennymi dziełami przyniesiono go na pokład amerykańskiego okrętu wojennego stojącego wporcie i sprzedano oficerowi.Antyki są obecnie w posiadaniu rodzin jego spadkobierców.Dopieroniedawno zorientowali się oni, jaka jest wartość tych przedmiotów.Wielki monolit w Tiahuanaco, Peru.Ten olbrzymi głaz jest jednym z dziwów i zagadek dlawszystkich uczonych, którzy oglądali go osobiście lub przyglądali się jego zdjęciom.Dlaarcheologów jest to jeden z cudów świata.Stoi na brzegach jeziora Titicaca, 4114 metrów nadpoziomem Oceanu Spokojnego, i jest pozostałością ruin świątyni.Wiele już napisano na temat tego kamienia, a wszystko to można streścić słowami: Jeśli tylkomoglibyśmy zrozumieć jego znaczenie, cóż za cudowną opowieść poznalibyśmy o dawnychczasach!" Kamień ten relacjonuje wspaniałą historię, ponieważ cofa czytelników w czasie o 16 000lat, kiedy Mu, Praojczyzna, nadal istniała na powierzchni ziemi, zanim zapadła się w ognistąotchłań i była opłakiwana przez ludzkość przez następne tysiące lat.Opowiada o czasach, kiedypierwsi osadnicy pojawili się w Egipcie w delcie Nilu pod wodzą Thota, czyli o zaraniu egipskiejhistorii.W czasach kiedy wzniesiono świątynię ze wspaniale rzezbionych kamieni, Andy jeszcze nieistniały, nie zostały jeszcze wypiętrzone ponad równinami zachodniej części Ameryki Południowej.To właśnie wzniesienie się tych gór zniszczyło kraj i większość ludzi, sprawiło też, że wielki monolit127pękł na dwie części.Wielu autorów uważa, że kamień ten jest dziełem Inków.Tymczasem Inkowie przybyli do Perudopiero jakieś 15 000 lat po wybudowaniu świątyni.Kiedy Inkowie (Indianie Quiche) przybyli doPeru, Andy istniały tam już od kilku tysięcy lat.Wielki monolit z Tiahuanaco.Jest to wspaniały stary kamień, na którym nie pojawia się alfabet hieratyczny, chociaż był wtedyw użyciu już od dłuższego czasu.Wyryty na nim został kształt pierwszego pisma, jakiekiedykolwiek użyto, czyli połączenie symboli tworzących obraz, obraz tworzący pismo.Toniezwykłe wydarzenie - znalezć płaskorzezbę z tamtych czasów, której nie zdobi pismohieratyczne, ale mimo to obraz czytelny niczym drukowana współcześnie książka.Trzeba jedynierozumieć znaczenie symboli.Doskonałość tego kamienia wskazuje na wielkie umiejętności techniczne jego twórców.A teraz, za pomocą symboli Praojczyzny i tych stosowanych specjalnie w cesarstwachkolonialnych kolonialnych przetłumaczę jego sens dla czytelników.Gdy patrzymy na rysunek ukazujący płaskorzezbę, nasz wzrok przykuwa zwłaszczauproszczone przedstawienie głowy człowieka, a najbardziej zadziwiające jest to, ile razy wplecionoweń cyfrę trzy.Była ona, jak już poprzednio pisałem, symbolem liczbowym przypisanym Mu.Dokonam teraz dokładnej analizy przedstawionej na rysunku głowy.Składa się ona z trzech nałożonych na siebie warstw tworzących tarczę herbową, której górnączęść wyryto w kształcie ludzkiej twarzy.Powyżej znajdują trzy pióra tworzące pióropusz, a poniżejpotrójny tron, nad którym wznosi się postać ludzka.Na jej policzkach umieszczono po trzy kropki.Napierśnik, jeśli można go tak nazwać, zawiera trzy prostokąty, symbole Mu (w geometrycznej ialfabetycznej symbolice).128Berło na końcu ozdobione jest trzema głowami papugi ary.Usta są przedstawione wuproszczeniu i mają kształt prostokąta.Czyli mamy dziewięć razy powtórzone Mu.Głowa jestotoczona promieniami rozdzielonymi tak, że w każdej grupie znajdują się cztery.Wszystkiepromienie razem tworzą część symbolu, który można odczytać jako: Mu, Imperium Słońca".Każdy promień jest zakończony znakiem O, czyli Ahau, co oznacza Król Królów.Dlatego możnacałość odczytać jako: Władca Imperium Słońca był królem ponad wszystkimi ziemskimi królami".Głowy papug, którymi zakończone jest berło, były kolonialnymi symbolami, totemem królowejMoo u Majów, a ponieważ umieszczono je na berle, oznacza to, że kraj Majów był państwemwasalnym lub kolonialnym imperium.Na promieniach u góry umieszczono głowy lampartów, któreznajdują się również po obu bokach tarczy.Lampart był totemem księcia Coh, brata i mężakrólowej Moo.U dołu znajdują się głowy wężów, symbolu dynastii Can.Dlatego postać ukazana naśrodku płaskorzezby mówi nam, że królowa Moo i jej mąż Coh z rodu Can władają krajem Majów,a kraj ten jest jednym z imperiów kolonialnych Mu.Na pasku w dolnej części ukazano 17 małych główek, a nad każdą z nich, a także po bokachznajdują się symbole ziemi.Nie wiem, jakie jest konkretne znaczenie takiego układu.Może tooznaczać, że Mu miała 17 kolonii, ale może wcale tego nie oznacza.Wyżej ukazano trzy rzędy uskrzydlonych figur.Postaci znajdujące się w środkowym pasiewyrażają swoje posłuszeństwo wobec królowej Moo.Na kolejnych dwóch pasach mają głowy ludzi,ale noszą na swoich koronach totem królowej Moo, co ma oznaczać, że uznają ją za swojąwładczynię.Wszystkie postaci są ozdobione 12 wężami, symbolizującymi 12 dynastii, które panowały wkraju Majów.Całe przedstawienie na kamieniu ukazuje, że mieszkańcy ziemi, gdzie została zbudowanaświątynia, byli wasalami podkolonii Majów w czasach, kiedy królowa Majów i jej mąż Coh rządzilitym krajem.Królowa Moo odwiedziła kolonię Majów w Sais w delcie Nilu w pierwszym wieku po powstaniutego miasta i spotkała się tam z Thotem, jego założycielem, jak mówi Kodeks Troano.Kolonia nadNilem powstała 16 000 lat temu, stąd możemy przyjąć, że monolit Tiahuanaco powstał właśniewtedy.Rzezbiony kamień z Anarajapury na Cejlonie.Ze względu na kształt, czyli półkole, archeolodzyodwiedzający stanowisko nazwali go Księżycowym kamieniem z Anarajapury".Kilka takichpłaskorzezb znajduje się u stóp schodów prowadzących do świątyni.Archeolodzy nie dostrzegli, że mamy tu do czynienia z symbolicznym kamieniemopowiadającym o tym, kim byli Cejlończycy oraz kiedy i jak dotarli na Cejlon.A przecież pismo jestproste i wyrazne.Na środku kamienia wyryto konwencjonalne, ale szczegółowe przedstawienie rozwiniętegokwiatu lotosu.Jest to, oczywiście, symbol Praojczyzny, lądu Mu.Odgrywał taką rolę, ponieważwedług tradycji wschodnich był pierwszym kwiatem zdobiącym powierzchnię ziemi.Jest wiele129powodów, by wierzyć, że jest to prawda i że lotos rzeczywiście był pierwszym kwiatem, którypojawił się na naszej planecie.Jeden z symbolicznych kamieni znajdujących się w Anarajapurze na Cejlonie, zwanych przez archeologów księżycowymi".Na kamieniu wyryto serię półkoli, jednego z symboli kolonii Praojczyzny.Z powodu złego stanuzewnętrznego pasa - tego powyżej zwierząt - trudno powiedzieć, czy była to zwykła kolonia, czyteż kolonialne imperium.Powyżej lotosu znajduje się pas z wzorami.Nie ma on żadnego znaczenia symbolicznego,chyba że oznacza wodę.Poza tym jest tak niewyrazny, że trudno dojść do jakichś konkretnychwniosków.W następnym rzędzie przedstawiono kaczki, wskazując tym samym, w jaki sposób koloniściprzybyli na Cejlon [ Pobierz całość w formacie PDF ]