[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Po krótkim za-stanowieniu wrzuciłem ten list do kosza.Sami dzisiaj widzimy skutki wdrożenia tej kolonialnej wswej treści Konstytucji w życie.Wielu amerykańskich eko-nomistów uważa obecnie, że wprowadzenie demokracji nabazie takiej Konstytucji, jaką ma dziś Polska, było wielkimbłędem i przyczyną klęski gospodarczej.W okresie przej-ściowym zmiany ustroju z komunizmu na wolnorynkowy,system gabinetowo-parlamentarnej demokracji jest nieodpo-wiedni.Taka sytuacja wymaga systemu prezydenckiego,gdzie prezydent i rząd mogą wydajnie, skutecznie i uczciwieprzeprowadzić obywateli przez trudny moment historii.Pre-zydent musi miec możliwośc takiego działania jak prezydentwielkiej międzynarodowej korporacji.Obecna Konstytucja jest podobna do statutu PolskiejZjednoczonej Partii Robotniczej (PZPR).A to dlatego, żewładza wykonawcza składa się też z posłów w rządzie, aważne decyzje są podejmowane przez komitety poselskiebez osobistej odpowiedzialności.System prezydencki rzą-dzenia krajem wymaga osobistej odpowiedzialności, ponie-waż wiadomo, kto imiennie jest za co odpowiedzialny ipodejmuje decyzje ważne dla obywateli.Wadą obecnej naszej Konstytucji jest nie tylko brak ja-snego rozgraniczenia kompetencji między ośrodkami wła-dzy, głównie między rządem a prezydentem.Jej wadą jesttakże swoisty brak konsekwencji.Jeśli bowiem prezydentPolski wybierany jest w wyborach powszechnych i jeśli prak-tyka potwierdza, że wybory prezydenckie cieszą się każdo-razowo największą frekwencją byłoby logiczne i zgodneze zdrowym rozsądkiem, aby przyjąć właśnie system prezy-dencki.Więc taki, w którym prezydent wybrany w wyborachpowszechnych powołuje rząd, na którego czele stoi i za któ-rego działalność jednoznacznie on sam odpowiada politycz-187nie.Rola upartyjnionego Sejmu byłaby wyłącznie ustawo-dawcza.Zostałaby ograniczona do niezbędnego minimum stanowienia prawa, bez możliwości wtrącania się w polity-kę wykonawczą.Inną poważną wadą obecnej Konstytucji jest brak zapi-sanej w niej szczególnej ochrony naturalnych praw człowie-ka, czyli ochrony życia, wolności i własności.Zamiast tejszczególnej ochrony praw przyrodzonych, praw naturalnych,mamy zapisany w Konstytucji RP, na ogół w formie deklara-tywnej, katalog roszczeń obywatela wobec państwa.A re-alność tych roszczeń nie jest w żaden sposób uzależnionaod możliwości finansowych państwa.To sprawia, że państwostaje się mało odporne na partyjną demagogię.Obecna Kon-stytucja wyodrębnia także prawnie mniejszości narodowe ,co czyni z pochodzenia narodowego kwestię już prawną (naprzykład tytuł do zyskiwania przywilejów) podczas gdykwestia pochodzenia w państwie nie powinna mieć żadne-go wpływu na status materialny i prawny obywatela.Podsumowując, twierdzę, że działanie rządu w systemieprezydenckim jest podobne do kierowania dużą korporacjąw czasie kryzysu.Grupa mniej lub bardziej przypadkowo wy-branych posłów nie może rządzić krajem.Sejm jest za ma-łą grupą ludzi, aby miał w sobie najlepszych, najbardziejfachowych kandydatów na ministrów.Na podstawie mego doświadczenia w polityce uważam,że nowa Narodowa Konstytucja RP powinny być oparta nanastępujących fundamentach:1.System władzy politycznej w państwie jest systememprezydenckim, gdzie prezydent i wiceprezydent są wybie-rani w wyborach powszechnych i mają pełnię władzy wyko-nawczej.Prezydent jest szefem rządu.Powołuje rząd imianuje najlepszych fachowców na ministrów każdego re-sortu, za akceptacją Sejmu.2.Sejm i tylko Sejm (przy likwidacji Senatu) jest jedynąwładzą ustawodawczą.Sejm ma zmniejszoną liczbę po-słów, tak że jeden poseł reprezentuje 100.000 obywateli.Pracą Sejmu, jako organem władzy ustawodawczej, kieru-je Marszałek Sejmu.1883.Sąd Najwyższy jest najwyższą władzą sądowniczą.Pre-zydent, przy akceptacji Sejmu, mianuje dziesięciu człon-ków Sądu Najwyższego na okres czterech lat.4.Sędziowie sądów wojewódzkich są wybierani co czterylata.Sądy wojewódzkie sądzą z udziałem ławy przysię-głych.5.Prezydent, przy akceptacji Sejmu, powołuje ProkuratoraGeneralnego.Prokuratorzy wojewódzcy są wybierani cocztery lata.6.Ministerstwo Skarbu Państwa odpowiada za majątek na-rodowy i co roku w swoim raporcie sumuje aktywa i pasy-wa Polski.7.Prezydent wybiera prezesa i radę pieniądza Narodowe-go Banku Polskiego, za akceptacją Sejmu.8.Sejm może zatwierdzić emisję pieniądza przez Narodo-wy Bank Polski na cele inwestycyjne, które mają pokryciew narodowej hipotece.9.We wszystkich wyborach prezydenckich, sejmowych isamorządowych, obowiązuje ordynacja większościowa wjednomandatowych okręgach wyborczych, przy czym dwietury wyborcze występują tylko w wyborach prezydenta, je-śli żaden kandydat nie uzyska w pierwszej turze ponad50% głosów wyborczych.Obowiązuje zasada: jeden posełz każdego okręgu w jednej turze.10.Liczenie głosów wyborczych oraz wprowadzenie da-nych do komputerów odbywa się tylko w obecności mężówzaufania, zgłoszonych przez każdą z partii politycznych,czy też osób biorących udział w wyborach.11.Prezydent, minister rządu lub poseł może być odwoła-ny przez Sejm w jawnym postępowaniu przy liczbie co naj-mniej 2/3 głosów.12.Prezydent zarządza referendum ogólnonarodowe nawniosek 500.000 obywateli.Wyniki referendum są obowią-zujące dla Sejmu.13.Obowiązkowe wprowadzenie nowej ustawy z inicjatywyobywateli do głosowania przez Sejm wymaga zgromadze-nia co najmniej 500.000 obywatelskich podpisów.14.Partie polityczne mogą być finansowane tylko przez189obywateli z ograniczeniem wysokości wpłat przez Pańtwo-wą Komisję Wyborczą.15.Konstytucję wprowadza się i zmienia tylko w drodzeogólnonarodowego referendum.Wyliczyłem powyżej tylko zasadnicze zmiany w Konsty-tucji RP.Dalsze szczegóły Narodowej Konstytucji są drugo-rzędne.Głównym powodem zmian jest dążenie, by stworzyćustrój, gdzie prezydent i patriotyczni fachowcy mogą sku-tecznie wykonywać swoje zadania.Jednocześnie wszystkiewładze są podporządkowane obywatelom.Zabezpiecza toprzed brakiem kompetencji ze strony władzy ustawodaw-czej, wykonawczej i sądowniczej.Taka Konstytucja daje wła-dzy wykonawczej możliwości skutecznego przeprowadzeniareform dla dobra obywateli.Jest to Konstytucja, gdzie naj-wyższym suwerenem jest naród.W tej Konstytucji przypadkowi posłowie nie mogą byćczłonkami rządu.Aby stać się członkiem rządu, poseł musizłożyć mandat poselski.Sędziowie i prokuratorzy na szczeblu wojewódzkim sąwybierani co cztery lata.Na tym szczeblu ława przysięgłychdaje obywatelom możliwość skutecznego dochodzenia swo-ich praw i racji.Zasada ławy przysięgłych gwarantuje, że ka-ra będzie współmierna do rangi przestępstwa, oraz eliminujemożliwość dowolności wyroków sędziów i tym samym ryzy-ko ataków na nich grup gangsterskich i wszelkiego rodzajumafii.W praktyce wybory wygrywa to ugrupowanie polityczne,które w skali kraju ma największe możliwości promocji w ce-lu przekonania wyborców, czyli propagandy swoich obietnicwyborczych [ Pobierz całość w formacie PDF ]